ARBETSLIVSERFARENHET:
2013 – Sjukskriven
Har sedan 2013 haft oförklarlig feber, i juni 2016 diagnostiserades jag med ME/CFS.
2012 – 2013 Nya Rågsveds Folkets Hus
Projektledare och handledare för personer inom ramen för Jobb- och utvecklingsgarantin.
2012 – 2012 Sådenäs AB
Kundtjänstchef. Övergripande ansvar för att bygga upp Sådenäs kundtjänst samt skapa rutiner för denna. Anställningen upphörde på grund av arbetsbrist = ekonomi.
2008 – 2010 Föräldraledig
Från min tid som föräldraledig tar jag med mig att jag blivit mer tålmodig, bättre
på att prioritera och delegera.
2007 – 2008 SignUp Education Center
Administratör: Ansvara för driften på kontoret, schemaplanering och bokning av kurslokaler, kundansvarig för bolagets viktigaste kunder, fakturering, kund- och leverantörsreskontra, uppdatera prognoser, marknadsföring, sköta kontakten med leverantörer så som städ, fastighetsägare. Inköp av kontorsmaterial.
2006 – 2006 Synergica AB.
Försäljning: Att medverka på säljmöten. Planera, förbereda och
medverka på kundaktivititer och seminarier. Sammanställa kund/prospektlistor
för samtal Genomföra säljsamtal – boka möten åt samtliga säljare. Genomföra
kundmöten ensam/tillsammans med presale konsult. Ansvara för kundutsick till
potentiella kunder
Licensansvarig: Hantera nyförsäljning/förnyelser av IBM och
Synergica licenser. Ansvarig för licensdatabas.
Marknad: Medverka i all planering av marknadsaktiviteter. Hålla
i kontakten med leverantörer (av annonser, grafiskt material osv.). Sköta
kontakten med tidningar, utställare och så vidare.
2005 – 2006 Astrakan Strategisk Utbildning AB i Stockholm.
Utbildningssäljare. Försäljning av öppna schemalagda kurser, Identifiera och ta företagsinterna affärer. Identifiera och bearbeta potentiella kursdeltagare, exempelvis genom att skriva och följa upp säljbrev. Ta emot och registrera kursbokningar, samt
svara på allehanda frågor. Kursvärdinna, dvs. ta emot kursdeltagare och ta hand
om administration och logistik kring kursgenomförande. Ge service till lärare.
Registervård av kundregister i säljstödsystemet Vendimo. Diverse arbete med
Microsoft Outlook, Excel, PowerPoint och Word.
2005 – 2005 Adecco Outsourcing iStockholm.
Kundtjänst på Lever Fabergé AB. Konsumentupplysning
samt rådgivning per telefon.
2004 – 2004 Val och vilja.
Marknadsföring och försäljning av nytt utbildningskoncept inom mental träning.
2002 – 2004 Tomtberga Huge Fastigheter i Vårby. Administratör.
Dagliga kontakter med hyresgäster och täta kontakter med entreprenörer, socialförvaltning, kronofogdemyndigheten med flera. Arbetsuppgifter: Kontraktskrivning, service- och avrapportering, personalredogöring, avisering, fakturering, leverantörreskontra i Agresso, administrera fastighetsregistret CROM, avflyttningsbesiktning av lägenheter, nyckelhantering.
1999 – 2002 MacMeckarna Sverige AB i Stockholm. Säljare, projektledare, koordinator.
Tjänsteförsäljning via telefon och kundbesök (utbildning samt konsulttjänster) till företag
verksamma inom mediebranschen. Skräddarsy utbildningsaktiviteter åt kunder, skriva nyhetsbrev, anordna seminarier, ansvara för kunddatabasen FileMaker Pro, göra behovsanalyser, skriva offerter, schemaplanering, koordinera kursstarter och lärare.
1998 – 1999 Restaurang Amiralen i Stockholm. Kallskänka
(kvällar och helger).
1998 – 1998 Malta Turistbyrå i Stockholm. Marknadsassistent.
Informera om ön Malta. Göra utskick, kontakt med agenter, medverka vid mässor.
1997 – 1997 Tumlare Corporation AB i Stockholm. Produktionsassistent och ekonomiassistent.
Skräddarsy resor för Japanska turister som besöker Sverige samt även främst ta hand om leverantörsreskontra.
2002 – 2002 Flottsbro Camping i Huddinge.
1996 – 1996 Flottsbro Camping
1995 – 1995 Flottsbro Camping
Säsongsanställning och projektanställning på FlottsbroCamping innebar arbetsuppgifter så som receptions ansvar, in- och utcheckningar, bokningar, marknadsföring av anläggningen, turistinformation, lokalvård, caféarbete, kassahantering och mycket mer.
1994 – 1995 Marell Media AB i Stockholm.
Uppsökande telefonförsäljning av annonser.
1994 – 1994 Au-Pair i München.
1992 – 1992 Faxtidningen AB i Junsele.
Uppsökande telefonförsäljning av prenumerationer.
UTBILDNING:
10/2011 – 09/2012 Folkets Hus och Parkers Arrangörsskola.
Utbildningen är en 1-årig distansutbildning på halvfart i samarbete med Brunnsvik Folkhögskola.
04/2011 – 04/2011 Astrakan Strategisk Utbildning. Praktisk Projektledning.
08/1998 – 11/1998 MacMeckarna. Publicering på Internet.
01/1997 – 04/1997 Utbildning i MS Office.
08/1995 – 06/1996 Institutet för Internationell Utbildning.
Stockholm, London och München med tyngdpunkt på tjänstemarknadsföring.
02/1994 – 06/1994 Volkshochschule. Deutsch als Fremdsprache i München.
03/1993 – 06/1993 Fackengelska för servicearbete.
07/1993 American Bartender Academy. 14 dgr.
11/1992 – 12/1992 Apolloresor. Rese och Guide-utbildning i Aten.
08/1990 – 06/1992 Gymnasiet. Turisthotell utbildning i Vilhelmina.
Har även deltagit i ett antal kortare kurser i bland annat Trycksaksproduktion, Säljteknik, Besiktningsteknik, Modellering och modelleringsledning mm.
ÖVRIGT:
Engelska: Obehindrat i tal och skrift.
Tyska: God (vilande).
Goda datakunskaper i Officepaketet. Framförallt Word och Excel. Vana av att arbeta med både PC och Mac.
UTLANDSPRAKTIK:
The Cruise People Ltd i London.
Fremdenverkehrsamt i München.
KÖRKORT: B-behörighet och egen bil.
IDEELLA UPPDRAG:
04/2014 – 05/2019 Styrelseledamot i FHP Östra Regionen.
03/2018- 03/2019 Styrelsesuppleant i RME Stockholm.
03/2012 – 03/2015 Ordförande i Föreningingen Ölsta Folkpark.
04/2012 – 04/2014 Styrelsesuppleant i FHP Östra Regionen.
03/2011 – 03/2012 Styrelsesuppleant i Föreningen Ölsta Folkpark.
06/2008 – 12/2009 Styrelseledamot (sekreterare) i Brf Veken 1.
06/2007 – 06/2008 Styrelsesuppleant i Brf Veken 1.
REFERENSER:
Lämnas vid efterfrågan.
Sagt om mig i betyg;
- ”Katrin har i sin roll presterat ett mycket gott restultat. Hon är utåtriktad och affärsmässig. Hon är till sin läggning målinriktad, ambitiös och ställer alltid upp för alla. Hon är en utomordentligt uppskattad arbetskamrat som har god förmåga att samarbeta med olika typer av människor.”
- ”Genom hennes noggrannhet och initativförmåga har vi haft full kontroll över att alla affärsmöjligheter följts upp”
- ”Katrin är mycket serviceinriktad och är lätt att samarbeta med.”
- ”Katrin var som medarbetare väldigt omtyckt. Katrin kom snabbt in i arbetsuppgifterna och har varit till stor hjälp för oss. Som person är hon glad och serviceinriktad, tar stort ansvar och löser alla eventuella problem som kan tänkas komma upp. Allt för kunden.”
Jag engagerar mig fortfarande för allas lika värde.
/Katrin
Pingback: Lättare arbete på den vanliga arbetsmarknaden. Vad är det för något? | Midgårdsdrottningen