CV

Fotograf: Mauro Lopez

Foto: Mauro López

ARBETSLIVSERFARENHET:

2013 –                                            Sjukskriven

Har sedan 2013 haft oförklarlig feber, i juni 2016 diagnostiserades jag med ME/CFS.

2012 – 2013                                   Nya Rågsveds Folkets Hus 

Projektledare och handledare för personer inom ramen för Jobb- och utvecklingsgarantin.

2012 –    2012                               Sådenäs AB

Kundtjänstchef. Övergripande ansvar för att bygga upp Sådenäs kundtjänst samt skapa rutiner för denna. Anställningen upphörde på grund av arbetsbrist.

2008 –    2010                     Föräldraledig

Från min tid som föräldraledig tar jag med mig att jag blivit mer tålmodig, bättre
på att prioritera och delegera.

2007 – 2008      SignUp Education Center

Administratör: Ansvara för driften på kontoret, schemaplanering och bokning av kurslokaler, kundansvarig för bolagets viktigaste kunder, fakturering, kund- och leverantörsreskontra, uppdatera prognoser, marknadsföring, sköta kontakten med leverantörer så som städ, fastighetsägare. Inköp av kontorsmaterial.

2006 – 2006      Synergica AB.

Försäljning: Att medverka på säljmöten. Planera, förbereda och
medverka på kundaktivititer och seminarier. Sammanställa kund/prospektlistor
för samtal Genomföra säljsamtal – boka möten åt samtliga säljare. Genomföra
kundmöten ensam/tillsammans med presale konsult. Ansvara för kundutsick till
potentiella kunder

Licensansvarig: Hantera nyförsäljning/förnyelser av IBM och
Synergica licenser. Ansvarig för licensdatabas.

Marknad: Medverka i all planering av marknadsaktiviteter. Hålla
i kontakten med leverantörer (av annonser, grafiskt material osv.). Sköta
kontakten med tidningar, utställare och så vidare.

2005 – 2006      Astrakan Strategisk Utbildning AB i Stockholm.

Utbildningssäljare. Försäljning av öppna schemalagda kurser, Identifiera och ta företagsinterna affärer. Identifiera och bearbeta potentiella kursdeltagare, exempelvis genom att skriva och följa upp säljbrev. Ta emot och registrera kursbokningar, samt
svara på allehanda frågor. Kursvärdinna, dvs. ta emot kursdeltagare och ta hand
om administration och logistik kring kursgenomförande. Ge service till lärare.
Registervård av kundregister i säljstödsystemet Vendimo. Diverse arbete med
Microsoft Outlook, Excel, PowerPoint och Word.

2005 – 2005      Adecco Outsourcing iStockholm.

Kundtjänst på Lever Fabergé AB. Konsumentupplysning
samt rådgivning per telefon.

2004 – 2004      Val och vilja.

Marknadsföring och försäljning av nytt utbildningskoncept inom mental träning.

2002 – 2004      Tomtberga Huge Fastigheter i Vårby. Administratör.
Dagliga kontakter med hyresgäster och täta kontakter med entreprenörer, socialförvaltning, kronofogdemyndigheten med flera. Arbetsuppgifter: Kontraktskrivning, service- och avrapportering, personalredogöring, avisering, fakturering, leverantörreskontra i Agresso, administrera fastighetsregistret CROM, avflyttningsbesiktning av lägenheter, nyckelhantering.

1999 – 2002       MacMeckarna Sverige AB i Stockholm.  Säljare, projektledare, koordinator.

Tjänsteförsäljning via telefon och kundbesök (utbildning samt konsulttjänster) till företag
verksamma inom mediebranschen. Skräddarsy utbildningsaktiviteter åt kunder, skriva nyhetsbrev, anordna seminarier, ansvara för kunddatabasen FileMaker Pro, göra behovsanalyser, skriva offerter, schemaplanering, koordinera kursstarter och lärare.

1998 – 1999      Restaurang Amiralen i Stockholm. Kallskänka
(kvällar och helger).

1998 – 1998       Malta Turistbyrå i Stockholm. Marknadsassistent.

Informera om ön Malta. Göra utskick, kontakt med agenter, medverka vid mässor.

1997 – 1997       Tumlare Corporation AB i Stockholm. Produktionsassistent och ekonomiassistent.

Skräddarsy resor för Japanska turister som besöker Sverige samt även främst ta hand om leverantörsreskontra.

2002 – 2002       Flottsbro Camping i Huddinge.

1996 – 1996       Flottsbro Camping

1995 – 1995       Flottsbro Camping

Säsongsanställning och projektanställning på FlottsbroCamping innebar arbetsuppgifter så som receptions ansvar, in- och utcheckningar, bokningar, marknadsföring av anläggningen, turistinformation, lokalvård, caféarbete, kassahantering och mycket mer.

1994 – 1995       Marell Media AB i Stockholm.

Uppsökande telefonförsäljning av annonser.

1994 – 1994       Au-Pair i München.

1992 – 1992       Faxtidningen AB i Junsele.

Uppsökande telefonförsäljning av prenumerationer.

UTBILDNING:

10/2011 – 09/2012            Folkets Hus och Parkers Arrangörsskola.

Utbildningen är en 1-årig distansutbildning på halvfart i samarbete med Brunnsvik Folkhögskola.

04/2011 – 04/2011        Astrakan Strategisk Utbildning. Praktisk Projektledning.

08/1998 – 11/1998       MacMeckarna. Publicering på Internet.

01/1997 – 04/1997       Utbildning i MS Office.

08/1995 – 06/1996       Institutet för Internationell Utbildning.
Stockholm, London och München med tyngdpunkt på tjänstemarknadsföring.

02/1994 – 06/1994       Volkshochschule. Deutsch als Fremdsprache i München.

03/1993 – 06/1993       Fackengelska för servicearbete.

07/1993                      American Bartender Academy. 14 dgr.

11/1992 – 12/1992       Apolloresor. Rese och Guide-utbildning i Aten.

08/1990 – 06/1992       Gymnasiet. Turisthotell utbildning i Vilhelmina.

Har även deltagit i ett antal kortare kurser i bland annat Trycksaksproduktion, Säljteknik, Besiktningsteknik, Modellering och modelleringsledning mm.

ÖVRIGT:

Engelska:                      Obehindrat i tal och skrift.

Tyska:                          God (vilande).

Goda datakunskaper i Officepaketet. Framförallt Word och Excel. Vana av att arbeta med både PC och Mac.

UTLANDSPRAKTIK:

The Cruise People Ltd                      i London.

Fremdenverkehrsamt                       i München.

KÖRKORT:                                         B-behörighet och egen bil.

IDEELLA UPPDRAG:

04/2014 –                                        Styrelseledamot i FHP Östra Regionen.

03/2012 –  03/2015                       Ordförande i Föreningingen Ölsta Folkpark.

04/2012 –   04/2014                      Styrelsesuppleant i FHP Östra Regionen.

03/2011 – 03/2012                       Styrelsesuppleant i Föreningen Ölsta Folkpark.

06/2008 – 12/2009                    Styrelseledamot (sekreterare) i Brf Veken 1.

06/2007 – 06/2008                   Styrelsesuppleant i Brf Veken 1.

REFERENSER:

Lämnas vid efterfrågan.

Sagt om mig i betyg;

  • ”Katrin har i sin roll presterat ett mycket gott restultat. Hon är utåtriktad och affärsmässig. Hon är till sin läggning målinriktad, ambitiös och ställer alltid upp för alla. Hon är en utomordentligt uppskattad arbetskamrat som har god förmåga att samarbeta med olika typer av människor.”
  • ”Genom hennes noggrannhet och initativförmåga har vi haft full kontroll över att alla affärsmöjligheter följts upp”
  • ”Katrin är mycket serviceinriktad och är lätt att samarbeta med.”
  • ”Katrin var som medarbetare väldigt omtyckt. Katrin kom snabbt in i arbetsuppgifterna och har varit till stor hjälp för oss. Som person är hon glad och serviceinriktad, tar stort ansvar och löser alla eventuella problem som kan tänkas komma upp. Allt för kunden.”

Jag engagerar mig fortfarande för allas lika värde.

/Katrin


Share

One Response to CV

  1. Pingback: Lättare arbete på den vanliga arbetsmarknaden. Vad är det för något? | Midgårdsdrottningen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *